Saturday, February 21, 2009

Fantasi oh fantasia

Zaman dulu kitan seringkali mendengar lagu Fantasia Bulan Madu di corong-corong radio ,maka apabila kita mendengar lagu itu,maka kita pun terawang-awangan seolah-olah kita terawang-rawang diangkasa tidak berpijak diatas bumi.

Mutakhir ini,kita dihidangkan pula denga ratusan barangkali program-program fantasi @ fantasia.Mari kita hitung sama-sama fantasi @ fantasia yang dihadangkan pada kita yang kebanyakkan semuanya kearah hiburan semata-mata.
1. Akedemi Fantasia
2.One In a Million
3.GangStarz
4.Raja lawak
5.My Starz LG
6.Idola kecil
7.Bintang RTM
8.Malaysian Idol

Rasa-rasanya banyak lagi yang terdapat tetapi tidak dapat dicari.Persoalannya,apakah ini yang dikehendaki oleh pemimpin-pemimpin kita generasi yang akan menggantikan tempat mereka untuk memacu negara?

Kemana hala dan arah tuju generasi Melayu kita kalau inilah yang di didik dan di tanam dalam membentuk peribadi dan akhlaq remaja kita.

Kepada semua ibu bapa,ambillah iktibar dengan apa yang berlaku dinegara-negara barat yang anak-anak sudah tidak menghormati ibu bapa,akhlaq yang rosak,institrusi keluarga yang punah ranah dan macam-macam lagi perkara buruk yanmg telah berlaku disana.

Apakah kita yang mengaku pewaris para Nabi ini akan satu masa nanti menjadi pewaris para jahiliyyah?

No comments: