Wednesday, March 5, 2008

PRU 12

Dimana Maruah Kita.

Tiga hari dari sekarang kita akan keluar beramai-ramai untuk menunaikan tanmggungjawab kita sebagai rakyat Malaysia.Pada 8.3.08 kita akan sama - sama memilih pemimpin yang kita akan serahkan untuk memimpin negara.

Apakah kita akan tersalah pilih lagi pada tahun ini semacam tahun-tahun yang lepas?Pada saat dan ketika inilah para pemimpin-pemimpin yang tidak layak untuk memimpin akan datang menemui kita dengan berbagai pujuk rayu dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan pada hari penguandian nanti kita akan memilih mereka.

Sedarlah wahai rakyat sekelian,adakah kita akan terbodoh sekali lagi?Mereka datang deng berbagai kata-kata manis dan membawa berbagai hadiah hatta wang ringgit.Apakah dengan nilah rm.100 - 200 , kain batik sehelai atau sehelai kain pelikat,gula 2 kilo,susu 2 tin dan beras sekampit kecil kita sanggup untuk menderita 4 atau 5 tahun akan datang?

Yang senang lenang selepas PRU ini ialah mereka para pemerintah yang rasuah yang memakan duit kita sudah puluhan tahun dan mereka sudah menjadi kaya raya dengan hasil rompakkan duit rakyat ,yang mana kita menanggung beban kenaikkan harga minyak dan harga barang.

Tidak sedarkah kita selama ini kita menanggung segala kesenangan mereka?Gaji mereka kita yang bayar,mereka hidup dalam keadaan menggunakan segala macam kemudahan yang disediakan dengan percuma,kita yang miskin papa ini teropaksa membayar segalanya.

Para menteri BN yang ada sekarang semuanya percuma,bil air,api,tol,roadtax,minyak kereta,dan mereka boleh klim elaun cuti luar negara rm.50.000,tidak kira macam-macam lagi duit yang mereka dapat,kita apa pun tak dapat.

Oleh itu pada 8.3.08 ini marilah kita sama-sama menganggkat para pemimpin yang berakhlak dan beriman dikalangan ulama dan pemimpin yang tidak rasuah untuk memimpin kita.

HANCURKAN BN.


No comments: